INSTRUKCJA REALIZACJI E – RECEPTY
- Po wystawieniu e-recepty, pacjent otrzymuje czterocyfrowy kod. Lekarz lub wystawiająca dokument pielęgniarka przekazuje go pacjentowi podczas rozmowy telefonicznej bądź wiadomością SMS,
- Podczas wizyty w gabinecie, można na życzenie otrzymać od lekarza dokument potwierdzenia wystawienia e-recepty w postaci papierowej,
- Każda e-recepta jest widoczna po zalogowaniu w Internetowym Koncie Pacjenta na platformie www.pacjent.gov.pl, tam możemy również zweryfikować fakt jej częściowej realizacji,
- Zachęcamy do korzystania z IKP i uzupełnienia tam swoich danych, przynajmniej o numer telefonu,
- Aby zrealizować e-receptę, należy podać farmaceucie w aptece otrzymany czterocyfrowy kod, oraz swój numer pesel, lub zamiennie okazać otrzymany w gabinecie papierowy dokument,
- Wszelkie dodatkowe informacje, wraz ze szczegółową instrukcją dla pacjenta są dostępne na stronie www.pacjent.gov.pl
INSTRUKCJA REALIZACJI E – SKIEROWANIA
- Po wystawieniu e-skierowania, pacjent otrzymuje czterocyfrowy kod. Lekarz przekazuje go Pacjentowi podczas rozmowy telefonicznej bądź wiadomością SMS,
- Podczas wizyty w gabinecie, można otrzymać od lekarza dokument potwierdzenia wystawienia e-skierowania w postaci papierowej, można go używać tak jak dotychczasowego skierowania w wersji papierowej,
- Każde e-skierowanie jest widoczne po zalogowaniu w Internetowym Koncie Pacjenta na platformie www.pacjent.gov.pl, tam możemy również zweryfikować fakt jego realizacji,
- Zachęcamy do korzystania z IKP i uzupełnienia tam swoich danych, przynajmniej o numer telefonu,
- Aby zrealizować e-skierowanie, należy podczas zapisu na wizytę w poradni do której zostaliśmy skierowani podać kod, oraz swoje dane osobowe. Pracownik rejestracji pobierze wszystkie potrzebne informacje znajdujące się na skierowaniu do swojego systemu informatycznego,
- Zarejestrowanie się na wizytę tym sposobem, powoduje iż nie musimy dostarczać fizycznie skierowania do placówki w terminie 14 dni,
- Niemożliwe również stanie się ponowne użycie tego samego dokumentu, co zmniejszy kolejki osób oczekujących na świadczenie,
- Wszelkie dodatkowe informacje, wraz ze szczegółową instrukcją dla pacjenta są dostępne na stronie www.pacjent.gov.pl
INSTRUKCJA REALIZACJI E – ZWM (zlecenie na wyroby medyczne)
- Wystawienie i weryfikacja zleceń na zaopatrzenie medyczne odbywa się podczas wizyty pacjenta w gabinecie (lub teleporady) i nie wymaga potwierdzania w oddziale NFZ, odbywa się ono automatycznie na bieżąco podczas wystawiania dokumentu przez lekarza lub pielęgniarkę,
- W ramach e-ZWM pacjent podczas wizyty otrzymuje kod zlecenia, może się to odbywać telefonicznie lub wiadomością SMS,
- Aby zrealizować e-ZWM, należy podczas zakupu wyrobów medycznych posłużyć się otrzymanym kodem zlecenia, który w połączeniu z naszym numerem PESEL, jest wystarczający do zakupu zleconych wyrobów,
- Dokument e-ZWM Zlecenie na wyroby medyczne przysługujące comiesięcznie może być wypisane na okres nie dłuższy niż:
• 12 kolejnych miesięcy, jeśli zlecenie jest wystawione i zweryfikowane w trakcie wypisania
• sześć kolejnych miesięcy, gdy zlecenie jest wypisane poza systemem informatycznym (na starym druku) i potwierdzone do refundacji przez pracownika NFZ - Wszelkie dodatkowe informacje, wraz ze szczegółową instrukcją dla pacjenta są dostępne na stronie www.pacjent.gov.pl